اجتماعیاسلاید

مدیریت بحران سیل و پدیده‌ای به نام «مدیران پاچه‌گِلی»

«کت و شلوار گل آلود مدیران» مساله دیگری است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفته است و برخی با به اشتراک گذاشتن این تصاویر از حرکت‌های نمایشی مدیران انتقاد می‌کنند.

اشکالی که در مدیریت بحران اخیر شاهدش هستیم، این است که ‌بیشتر مدیران چند نیروی روابط عمومی در کنار خود دارند و این افراد لحظه به لحظه از مدیرشان عکس و فیلم می‌گیرند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.البته زحمات این مدیران را نمی‌توان نادیده گرفت. اما تحت تاثیر چنین رویکردی‌ ممکن است مدیران هیجان زده رفتار کنند.‌ این رویکرد اشتباه ‌می‌تواند سبب شود آنها وظیفه اصلی خود را فراموش کرده و گرفتار نمایش شوند.

چنین رفتاری سبب می‌شود فضا به جای مدیریت بحران در اختیار نیروهای روابط عمومی ‌قرار بگیرد. این درحالی است که مدیران برای رفع مشکلات و گرفتن تصمیم های مناسب باید تمرکز داشته باشند و البته می‌توانند در محل ستاد نیز تصمیم‌های مناسبی بگیرند.
برای مدیریت بحران نیاز نیست تا این حد گل آلود شد. ‌در چنین مواقعی بهتر است تیم های تخصصی مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شوند.

* منتشر شده در روزنامه جام جم/ شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا